۱. دكمههاي ذخيره را به سايت خود اضافه كنيد
اگر ميخواهيد مردم اقدامي انجام دهند بايد اين كار را براي آنها آسان كنيد. از آنجايي كه افزودن يك دكمه ذخيره به وبسايت شما اجازه ميدهد تا افراد بتوانند فقط با يك كليك محتواي شما را پين كنند، حتي اگر دكمههاي Browser پينترست را نصب نكرده باشند، جاي تعجب نيست كه با اين كار ميتوانيد مقدار محتوايي را كه كاربران از سايت شما ذخيره ميكنند افزايش دهيد.
شما براي اين منظور ميتوانيد از دكمههاي اتوماتيك استفاده كنيد، در اين صورت يك دكمه ذخيره قابل كليك كردن در سايت شما براي هر تصوير ظاهر ميشود. همچنين ميتوانيد از دكمههاي شناور نيز استفاده كنيد كه اين دكمهها تنها زماني كه كار موس خود را روي تصوير قرار دهد ظاهر خواهند شد. علاوه بر اين شما ميتوانيد دكمه ذخيره براي يك تصوير خاص را در سايت خود اضافه كنيد.
شما ميتوانيد با استفاده از Pinterest Widget Builder دكمههاي ذخيره پينترست خود را ايجاد كنيد. در اينجا ميتوانيد دستورالعملهاي مرحله به مرحله را پيدا كنيد و درمورد چگونگي استفاده از دكمههاي ذخيره و اشتراكگذاري در شبكههاي اجتماعي اطلاعات كسب كنيد.
۲. به طور مرتب پين كنيدپينترست به شما توصيه ميكند حداقل در روزهاي اوج كار يك بار در روز چيزي را در پينترست پين كنيد. پينترست همچنين تاكيد ميكند كه اگر ميخواهيد در طول يك هفته تعداد زيادي پست ارسال كنيد به جاي ارسال همه آنها به صورت يكجا، آنها را تقسيمبنده كرده و روزانه چندين مورد پست كنيد.
اگر ميخواهيد پينها را همزمان با يك تعطيلي، فصل يا رويدادي در آينده ايجاد كنيد بايد آمادهسازي آن را روز قبل از ارسال شروع كنيد.
۳. روي تصاوير عالي متمركز شويدپينترست يك رسانه بسيار بصري است. بنابراين ارزش اين را دارد كه براي ايجاد تصاوير با كيفيت تلاش كنيد. عكسهاي شما بايد واضح، روشن و مهمتر از همه با فوكوس عالي باشند. اگر وقت، ابزار و مهارت لازم براي ايجاد تصاوير با كيفيت را نداريد وبسايتهاي عكاسي زيادي وجود دارد كه ميتوانيد از آنها استفاده كنيد.
به روشهاي خلاقانه براي نمايش بصري محصول و برند خود فكر كنيد. پينترست پس از مطالعه عملكرد 50 هزار پين تبليغ شده دريافت كه تصاوير سبك زندگي معمولا بهتر از تصاوير محصول است. به عنوان مثال پينهايي كه مد و سبك محصولات در زندگي واقعي را نشان ميدهد 30 درصد بيشتر از ساير تصاوير كليك داشتهاند و درصد بيشتري از نرخ بازپرداخت را نشان ميدهند.
۴. از قدرت كلمات غافل نشويددرست است كه پيش از اين گفتيم كه پينترست يك رسانه بصري است. اما تصاوير عالي به تنهايي براي درگير كردن كاربر كافي نيستند. سعي كنيد از قسمت توضيحات بيشترين استفاده را ببريد تا اگر به محتويات لينك داده شده به سايت شما كليك كنند، دقيقا بينندگان متوجه شوند چه چيزي دريافت خواهند كرد. دقت كنيد كه در توضيحات از مهمترين كلمات كليدي خود استفاده كنيد تا پينهاي خود را در نتياج جستجو بالا ببريد.
۵. در صورت لزوم از پينهاي غني استفاده كنيدپينترست چيست؟ - استفاده از pin هاي غني پينترست
پينهاي قوي پينهاي تقويت شدهاي هستند كه از ابردادههاي وبسايت شما استفاده ميكند تا اطلاعات اضافي درباره آنچه كاربران در پين شما پيدا ميكنند ارائه دهد پينهاي غني شده براي برنامهها، دستورالعملها، محصولات و مقالات در دسترس هستند.
به عنوان مثال پينهاي غني شده براي مقالهها شامل عنوان، نام نويسنده، تاريخ انتشار مقاله و شرح داستان است. همچنين آنها به طور خاص نشان ميدهند كه لينك به يك مقاله اشاره دارد و يك دكمه فراخواني براي اقدام را نيز شامل ميشود كه به كاربر ميگويد آن را بخوانيد.
۶. اجتماعيشدنبه خاطر داشته باشيد كه پينترست يك شبكه اجتماعي است و نه يك بيلبورد تبليغاتي. اگر ميخواهيد افراد با پين شما درگير شوند بايد مشغول و فعال باشيد. حسابها و بردهاي مربوط به برندهاي مرتبط اما غيررقابتي در صنعت خود را دنبال كنيد و با پين هاي مرتبط با فعاليت خود درگير باشيد.
همچنين ميتوانيد با دعوت از آنها براي مشاركت در بردهاي گروهي آنها را با كسبوكار خود درگير كنيد. به عنوان مثال Allrecipes boardهايي دارد كه بيش از ۱۰۰ عضو در آن مشاركت دارند. اين برد تقريبا حدود ۴۰۰ هزار دنبالكننده را به خود جلب كرده است.
۷. براي بهبود نتايج از تجزيه و تحليل استفاده كنيدتجزيه و تحليل پينترست اطلاعات مهمي درمورد اينكه چه نوع محتوا بهترين عملكرد را در شبكه دارد فراهم ميكند. به اين ترتيب ميتوانيد به مرور زمان پينترست خود را براي كسب نتايج بهتر بهبود بخشيد. شما از اين طريق ميتوانيد بفهميد كدام پينها محبوبتر هستند و بيشترين ترافيك را به وبسايت شما منتقل ميكنند و از اين طريق روي معيارهاي اين پينها كه براي كسبوكار شما اهميت زيادي دارند متمركز شويد.
همچنين ميتوانيد بفهميد در چه بردهايي پينهاي خود را بگنجانيد كه بتواند تفكر مردم درباره شغل و كسبوكار شما را شكل دهد و ايدههاي جديدي براي بدست آوردن موقعيتهاي جديد به شما ارائه دهد. علاوه بر اين ميتوانيد اطلاعاتي مانند تعداد و نشانههاي افرادي كه با پين شما تعامل دارند دريافت كنيد و بينش ارزشمندي در جهت تنظيم استراتژيتان براي مخاطبان به شما ارائه دهد.