پينترست با داشتن ماهانه ۲۰۰ ميليون كاربر شايد يك رسانه اجتماعي شبيه فيسبوك نباشد اما يك بستر مهم اجتماعي با نفوذ عميق در جمعيتي ارزشمند است. به عنوان مثال نيمي از نسل هزاره ايالات متحده از پينترست استفاده ميكنند. اما اين فقط جوانان نيستند كه ايدههاي خود را در اين شبكه اجتماعي ذخيره ميكنند بلكه ۶۸ درصد از زنان آمريكايي بين ۲۵ تا ۵۴ سال نيز از پينترست استفاده ميكنند. در حالي كه بيشتر كاربران اين شبكه اجتماعي زن هستند، ۴۰ درصد كاربران جديد آن را مردها تشكيل ميدهند.
اگر شما برنامه كاملي براي نحوه استفاده از پينترست به عنوان بخشي از استراتژي تجاري خود نداريد براي دستيابي به مشتريان بالقوه جديد فرصتهاي كليدي را از دست ندهيد.
دلايلي كه باعث ميشود افراد از پينترست استفاده كنند با دلايل استفاده آنها از فيسبوك و اينستاگرام متفاوت است. پينترست شبكهاي است كه در آن افراد به دنبال الهام گرفتن هستند و به خصوص به دنبال ايدههايي درباره محصولات جديد براي خريد هستند. اين بدان معناست كه آنها از ديدن پستهاي برندهاي مختلف در فيدهايشان هيجانزده ميشوند. طبق گفته eMarket تنها فيسبوك از لحاظ تاثيرگذاري بر تصميمات خريد از پينترست جلوتر است. بيش از دو سوم افراد ميگويند كه برند يا محصول مورد نظر خود را در پينترست پيدا كردهاند.